Sayın KAT Malikleri;
2 Temmuz 2013
tarih ve 28695 sayılı Resmî Gazete de yayınlanan yönetmelik değişikliği
ile Afet Riski Altındaki Alanların
Dönüştürülmesi Hakkında Kanunun Uygulama Yönetmeliğinde aşağıda belirtilen maddelerinde
değişiklikler yapılmıştır.
I- Rezerv yapı alanının tespiti başlıklı 4 üncü maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
MADDE 4
“(4) 2/7/2013-28695rg Ek.
Rezerv yapı
alanlarda, Kanunun amacı çerçevesinde fen ve sanat norm ve standartlarına
uygun, sağlıklı ve güvenli yaşama çevrelerini teşkil etmek ve Kanunda öngörülen
amaçlar çerçevesinde kullanılmak üzere;
a) Riskli alanlar
ile bu alanlar dışındaki riskli yapılarda ikamet edenlerin nakledileceği rezerv
konut ve işyerleri,
b) Riskli
alanlarda ve bu alanlar dışındaki riskli yapılarda ikamet etmeyen kişilere
satışı yapılabilecek her türlü yapı ile gelir ve hasılât getirecek her türlü
uygulama,
yapılabilir ve bu
alanlar yeni yerleşim alanı olarak kullanılabilir.”
Rezerv yapı alanının tespiti başlıklı
4 üncü maddesine eklenen iş
bu fıkra ile TOKİ;
Rezerv yapı alanlarda ;Riskli alan ve
riskli yapılarda mevcut taşınmazlarda oturanlar ve işyeri sahipleri için rezerv konut ve işyeri
yapabileceği gibi , Rezerv yapı alanlarında
oturmayanlar için de satışı yapılabileceği yapı ve gelir getirecek uygulamalar yapabilecektir.
II-Riskli yapıların tespitinde görev alacak kurum ve
kuruluşlar başlıklı 6 ncı maddesinin birinci,
ikinci, üçüncü ve beşinci fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
MADDE 6
“(1) 2/7/2013-28695rg değiş.
Riskli yapılar;
a) Bakanlıkça,
b) İdarece,
c) Bakanlıkça lisanslandırılan,
1) Kamu kurum ve kuruluşları,
2) Üniversiteler,
3) Sermayesinin en az yüzde kırkı kamu
kurum ve kuruluşlarına ait olan şirketler,
4) Depremden korunma, deprem zararlarının
azaltılması ve deprem mühendisliğinin gelişmesine katkıda bulunmak gibi
konularda faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşları,
5) 29/6/2001 tarihli ve 4708 sayılı Yapı
Denetimi Hakkında Kanuna göre Bakanlıktan izin belgesi almış yapı denetimi
kuruluşları ile laboratuvar kuruluşları,
6) 27/1/1954 tarihli ve 6235 sayılı Türk
Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Kanunu uyarınca, inşaat, jeoloji ve jeofizik
mühendisleri odalarına büro tescilini yaptırmış kurum ve kuruluşlar,
tarafından tespit
edilir. Lisanslı kurum ve kuruluşlar herhangi bir alan ile sınırlı olmaksızın
Ülke genelinde riskli yapı tespiti yapabilir.
(2) 2/7/2013-28695rg değiş.
Riskli yapı tespit raporunun hazırlanmasında
görev alacak mühendislerin, ilgili meslek odalarına üyeliklerinin devam ediyor
olması, mesleklerinde fiilen en az beş yıl çalışmış olmaları, Bakanlıkça açılan
eğitim programlarına katılarak en az bir katılım belgesi almış olmaları ve bu
hususları belgelendirmeleri gerekir. Lisans başvurusunda bu belgelerden başka
herhangi bir belge istenmez.”
(3) 2/7/2013-28695rg değiş.
Lisans
başvurusunda Bakanlığa sunulan belgelerin gerçeğe aykırı olduğunun tespit
edilmesi, riskli yapı tespitinin gerçeğe aykırı olarak yapıldığının
anlaşılması, beşinci fıkra hükmüne ve 7 nci maddenin dördüncü fıkrası hükmüne
aykırı davranılması hallerinde; tespite konu lisanslı kurum ve kuruluşların
lisansı Bakanlıkça iptal edilir.”
“(5) 2/7/2013-28695rg değiş.
Lisanslı
kurum ve kuruluşlarda riskli yapı tespitinde görev alacak mühendislerin,
Bakanlıkça açılacak eğitim programlarına katılmaları ve katılım belgesi
almaları zorunludur. Bakanlıkça açılan eğitim programlarına katılıp en az bir katılım
belgesi almayan mühendisler riskli yapı tespitinde görev alamaz.”
Riskli yapıların tespitinde görev alacak kurum ve
kuruluşlar başlıklı 6 ncı maddesinde
yapılan değişiklikler ile lisans verilen
kuruluşlar sayılarak ülke genelinde yetkili olmaları sağlanmış ve Riskli yapı
tespitlerinde görev alacak olan mühendislerin Bakanlıkça açılan eğitim
programına katılmak ve katılım belgesi alma zorunluluğu getirilmiştir.
III-Riskli yapıların tespiti ve itiraz
başlıklı 7 nci maddesinin
birinci, üçüncü, dördüncü ve beşinci fıkraları aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
MADDE 7
“(1) 2/7/2013-28695rg
değiş.
Riskli yapılar,
Ek-2’de yer alan Riskli Yapıların Tespit Edilmesine İlişkin Esaslara göre
tespit edilir.”
“(3)
2/7/2013-28695rg değiş.
İtiraz üzerine
yeniden rapor tanzim edilmesi gereken haller ve raporun gerçeğe aykırı
düzenlendiğinin tespit edilmesi halleri hariç olmak üzere, her yapı için sadece
bir adet riskli yapı tespiti raporu düzenlenebilir. Lisanslandırılmış kurum ve
kuruluşlar riskli yapı tespit talebi üzerine, o yapı hakkında daha önce riskli
yapı tespit raporu düzenlenip düzenlenmediğini elektronik yazılım sistemi
üzerinden kontrol eder. Riskli yapı tespit raporunda, tespite konu binanın
Ulusal Adres Veri Tabanında belirtilen adresinin ve bina kodunun yer alması
zorunludur.
(4) 2/7/2013-28695rg
değiş.
Riskli yapı
tespitine ilişkin raporların bir örneği, tespit tarihinden itibaren en geç yedi
gün içinde, tespiti yapan İdarece veya lisanslandırılmış kurum veya kuruluşça,
tespite konu yapının bulunduğu ildeki Müdürlüğe gönderilir. Müdürlükçe,
raporların birinci fıkrada belirtilen esaslara uygun olarak düzenlenip
düzenlenmediği incelenir ve herhangi bir eksiklik veya yanlışlık tespit
edilmesi halinde bu raporlar gerekli düzeltmeler yapılmak üzere raporu
düzenleyen kurum veya kuruluşa iade edilir. Yapılan incelemede raporlarda
herhangi bir eksiklik ve yanlışlığın bulunmadığının tespit edilmesi halinde,
riskli yapılar, Müdürlükçe en geç on iş günü içinde, tapu kütüğünün beyanlar
hanesinde belirtilmek üzere, ilgili tapu müdürlüğüne bildirir. Müdürlükçe veya
riskli yapı tespitine karşı yapılan itirazı inceleyen teknik heyetçe, riskli
yapı tespit raporunda tespit edilen eksiklik veya yanlışlıkların, raporu
düzenleyen kurum veya kuruluşa bildirildiği tarihten itibaren otuz gün içinde
düzeltilmesi ve raporun Müdürlüğe sunulması zorunludur
(5) 2/7/2013-28695rg değiş.
İlgili
tapu müdürlüğünce, tapu kütüğüne işlenen belirtmeler, riskli yapı tespitine
karşı tebligat tarihinden itibaren onbeş gün içinde riskli yapının bulunduğu
yerdeki Müdürlüğe itiraz edilebileceği, aksi takdirde İdarece altmış günden az
olmamak üzere verilecek süre içinde riskli yapının yıktırılması gerektiği de
belirtilmek suretiyle, aynî ve şahsî hak sahiplerinin Ulusal Adres Veri Tabanında
belirtilen adreslerine, 11/2/1959 tarihli ve 7201 sayılı Tebligat Kanununa göre
tebliğ edilir ve yapılan bu tebligat yazılı olarak veya elektronik ortamda
Müdürlüğe bildirilir
Riskli yapıların tespiti ve itiraz başlıklı 7 nci maddeside yapılan değişiklikle, risk tespit şirketleri, riskli binalara ait raporlarını, değişiklik tarihinden itibaren altı
ay sonra 2007 tarihli Yönetmelikteki depreme
dayanma ölçümlerini değil, Altyapı ve Kentsel Dönüşüm Genel Müdürlüğünce
yeniden belirlenen ve yönetmeliğe ek
depreme dayanıklılık riskli yapı ölçümlerini kullanılmaya başlanacaklardır.
Ayrıca Riskli yapı tespit raporlarında tespite konu
binanın Ulusal adres veri tabanındaki adresi ve bina kodunun yer alması
zorunluluğu getirilmiş, Tapu müdürlükleri tarafından yapılan tüm bilgilendirmelerin
şahısların Ulusal Veri Tabanındaki
adreslerine “TEBLİGAT
KANUNUNA GÖRE YAPILMASI” esası getirilmiştir..
IV-Riskli yapıların yıktırılması başlıklı 8 inci
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 8 2/7/2013-28695rg değiş.
– (1) Riskli
yapı tespitine karşı yapılan itirazın reddedilmesi veya riskli yapı tespitine
itiraz edilmemesi suretiyle, riskli yapı tespitinin kesinleşmesi halinde
Müdürlük, gerekli tebligatların yapılmasını ve riskli yapının yıktırılmasını
İdareden ister.
(2) İdarece;
a) Altmış günden az olmamak üzere süre
verilerek riskli yapıların yıktırılması yapı maliklerinden istenilir.
b) Yıkım ruhsatı; yapı maliklerinden biri
veya birkaçının veya bunların vekillerinin müracaatı üzerine, yıkılacak yapının
tahliye edildiğine ve elektrik, su ve doğalgaz hizmetlerinin kapatıldığına dair
ilgili kurum ve kuruluşlardan alınmış belgelerin sunulmasına ve yıkım sorumlusu
olarak statik fenni mesulün belirlenmesine istinaden, maliklerin muvafakati
aranmaksızın altı iş günü içerisinde düzenlenir.
c) (a) bendinde
verilen bu süre içerisinde riskli yapıların yıktırılıp yıktırılmadığı
mahallinde kontrol edilir ve riskli yapılar, malikleri tarafından yıktırılmamış
ise, yapının idarî makamlarca yıktırılacağı belirtilerek otuz günden az olmak üzere ek süre verilerek tebligatta bulunulur.
ç) (a) ve (c)
bentlerinde belirtilen şekilde verilen süreler içinde riskli yapıların
maliklerince yıktırılmaması hâlinde, riskli yapılara elektrik, su ve doğal gaz
verilmemesi ve verilen hizmetlerin durdurulması ilgili kurum ve kuruluşlardan
istenilir ve maliklere verilen süreler içinde riskli yapıların yıktırılmadığı
mülki amire bildirilir.
(3) İkinci fıkra
uyarınca maliklerce yıktırılmayan riskli yapıların tahliyesi ve yıktırma
işlemleri, yıktırma masrafı öncelikle dönüşüm projeleri özel hesabından
karşılanmak üzere, mahalli idarelerin de iştiraki ile mülkî amirler tarafından
yapılır veya yaptırılır.
(4) Riskli yapıların tespiti, tahliyesi ve yıktırma
iş ve işlemlerini engelleyenler hakkında İdarece veya Müdürlükçe tutanak
tutulur ve bunlar hakkında, 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza
Kanununun ilgili hükümleri uyarınca Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda
bulunulur. Riskli yapıların tespiti, bu yapıların tahliyesi ve yıktırılması iş
ve işlemlerine dair görevlerinin gereklerini yerine getirmeyen kamu görevlileri
hakkında ise, tabi oldukları ceza ve disiplin hükümleri uygulanır.
(5) İdare tarafından
yapılan yıktırmanın masrafları, ilgili tapu müdürlüğüne bildirilir. Tapu
müdürlüğü, yıkılan binanın paydaşlarının müteselsil sorumlu olmalarını sağlamak
üzere, tapu kaydındaki arsa payları üzerine masraf tutarında müşterek ipotek
belirtmesinde bulunarak Bakanlığa ve yıkılan binanın aynî ve şahsî hak
sahiplerine bilgi verir.
(6) İdare, tahliye
edilerek yıktırılan riskli yapılara ve tahliye veya yıkım işlemleri
gerçekleştirilemeyen riskli yapılara ilişkin bilgi ve belgeleri, ikişer aylık
periyotlar hâlinde Müdürlüğe bildirir. Yukarıdaki fıkralara göre yıktırılamayan
yapılar Bakanlıkça veya Müdürlükçe yıkılır veya yıktırılır.”
Yönetmeliğin Riskli yapıların yıktırılması başlıklı 8 nci maddeside yapılan değişiklikle;
Riskli
yapı maliklerinden biri veya birkaçının veya bunların vekillerinin müracaatı üzerine, anlaşma sağlamış, yıkılacak
yapının tahliye edildiğine ve elektrik, su ve
doğalgaz hizmetlerinin kapatıldığına dair ilgili kurum ve kuruluşlardan alınmış
belgelerin sunulmasına ve yıkım sorumlusu olarak statik fenni mesulün belirlenmesine istinaden,60 günlük sürenin
sonunu beklemeden ve maliklerin
muvafakati aranmaksızın altı iş günü içerisinde yıkım ruhsatı belediyelerce
verilecektir.
İdare, tahliye edilerek yıktırılan riskli
yapılara ve tahliye veya yıkım işlemleri gerçekleştirilemeyen riskli yapılara
ilişkin bilgi ve belgeleri, ikişer aylık
periyotlar hâlinde Müdürlüğe bildirilecek, yıktırılamayan yapılar
Bakanlıkça veya Müdürlükçe yıkılacak veya yıktırılacaktır.
6306 sayılı
yasanın 8.maddesin üçüncü fıkrasındaki “
Riskli yapıların tespiti, tahliyesi ve yıktırma iş ve işlemlerini engelleyenler
hakkında İdarece veya Müdürlükçe tutanak tutulur ve bunlar hakkında, 26/9/2004
tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun ilgili hükümleri uyarınca Cumhuriyet
Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulur. Riskli yapıların tespiti, bu
yapıların tahliyesi ve yıktırılması iş ve işlemlerine dair görevlerinin
gereklerini yerine getirmeyen kamu görevlileri hakkında ise, tabi oldukları
ceza ve disiplin hükümleri uygulanır.” hükmü yönetmeliğe eklenmiştir.
V-Taşınmazların değerinin tespiti başlıklı 12.nci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir
MADDE 12 :
“(1) 2/7/2013-28695rg değiş. İlgili kurum, uygulama alanındaki taşınmazların sınırını,
yüzölçümünü ve cinsini gösteren haritayı veya krokiyi yapar veya yaptırır ve bu
taşınmazların maliklerini ve bunların adreslerini tespit eder veya ettirir.”
Yapılan
değişiklik ile “ cinsini gösteren kamulaştırma haritası” yerine “cinsini
gösteren harita” ifadesi metne işlenmiştir.
VI- Uygulama alanındaki taşınmaz maliklerinin
hakları ve tapuya tescil işlemleri başlıklı 13 üncü maddesinin sekizinci fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir
MADDE 13 :
“(8)
2/7/2013-28695rg değiş. Kanunun 3 üncü maddesi kapsamında
Bakanlığa tahsis edilerek tasarrufuna bırakılan taşınmazlar, bu taşınmazlardan,
Bakanlığın talebi üzerine TOKİ’ye veya İdareye devredilenler ve Kanun
kapsamında değerlendirilmek üzere Bakanlık ile bağlı veya ilgili kuruluşu
arasında akdedilecek protokole konu edilenler üzerinde, Kanun kapsamındaki
uygulamalara bağlı olarak meydana gelen yeni taşınmazların kendileri ile
anlaşma sağlanan gerçek kişiler veya mirasçıları ile tüzel kişiler adına tapuya
tescil edilmesi, ilgili kurumun isteği üzerine tapu müdürlüğünce
gerçekleştirilir. Bu taşınmazlar ile ilgili olarak tapuda işlem yapılmasını
gerektiren diğer hallerde de, ilgili kurumun isteği üzerine, tapu müdürlüğünce
işlem tesis edilir
Yapılan değişiklik ile; Bakanlığın isteği
üzerine, Maliye Bakanlığınca tapuda işlem tesis edileceğine dair usulu
kaldırılarak: kendileri (kurumlar) ile anlaşma sağlanan gerçek kişiler veya
mirasçıları ile tüzel kişiler adına tapuya tescil edilmesi, ilgili kurumun
isteği üzerine tapu müdürlüğünce gerçekleştirileceği, bu taşınmazlar ile ilgili
olarak tapuda işlem yapılmasını gerektiren diğer hallerde de, ilgili kurumun
isteği üzerine, tapu müdürlüğünce işlem tesis edilmesi esası getirilmiştir.
VII- Kiracı veya
sınırlı ayni hak sahibi olanlara konut ve işyeri verilmesi başlıklı 14 üncü maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
MADDE 14 :
“(1) 2/7/2013-28695rg
değiş. Uygulama alanındaki taşınmazların
maliklerine konut veya işyeri verilmesinden sonra, arta kalan konut veya
işyerlerinin bulunması halinde, belirtilen yapılarda kiracı veya sınırlı ayni
hak sahibi olarak, en az bir yıldır ikamet edenler veya işyeri işletenler ile
Kanun uyarınca taşınmazları kamulaştırılanlara bu konut veya işyerlerinden
verilmek üzere sözleşme yapılabilir.”
Yapılan değişiklik ile; Uygulama alanı
dışındaki riskli yapıların maliklerine konut veya işyeri verilmesinden
sonra, kiracı veya sınırlı ayni hak
sahibi olarak, en az bir yıldır ikamet edenler veya işyeri işletenler işyeri
veya konut verilmesi uygulamsı kaldırılmış, riskli alan ve rezerv alanlarında
bu hakları korunmuştur.
VIII-Riskli yapıların bulunduğu parseller ile riskli alanlar
hakkında uygulanacak hükümler başlıklı 15 inci maddesi
başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
MADDE 15 – 2/7/2013-28695rg değiş.
Riskli yapıların bulunduğu parsellerde,
riskli alanlarda ve rezerv yapı alanlarında yapılacak uygulamalar
(1) Riskli alanlarda,
rezerv yapı alanlarında ve riskli yapılarda Kanun kapsamında öncelikle
maliklerce uygulama yapılması esastır. Kanun kapsamında yapılacak bu
uygulamalara ilişkin iş ve işlemlerde ilgili kurum maliklere yardımcı olmakla
yükümlüdür.
(2) Riskli yapılarda,
Kanunun 6 ncımaddesinin birinci fıkrası uyarınca, parsellerin tevhit
edilmesine, münferit veya birleştirilerek veya imar adası bazında uygulama
yapılmasına, yeniden bina yaptırılmasına, payların satışına, kat karşılığı veya
hasılat paylaşımı ve diğer usuller ile yeniden değerlendirilmesine bütün maliklerce oybirliği ile karar
verilememiş ise, riskli yapının değeri, Sermaye Piyasası Kuruluna kayıtlı
olarak faaliyet gösteren lisanslı değerleme kuruluşlarına tespit ettirilir ve maliklerden birinin istemi üzerine, noter
vasıtası ile yapılacak tebligat ile bütün malikler toplantıya çağrılır.
Toplantıda yürütülecek uygulamalar konusunda riskli yapının değeri de
gözetilerek bütün maliklerce oybirliği ile anlaşmaya çalışılır. Oybirliği ile anlaşma sağlanamaması
halinde yapılacak uygulamaya sahip oldukları hisseleri oranında paydaşların en az üçte iki çoğunluğu ile karar
verilir. Bu karar tutanağa bağlanır ve karara katılan maliklerce imzalanır. Bu
karar, karara katılmayanlara ve toplantıya iştirak etmeyenlere noter vasıtasıyla tebliğ edilir ve bu
tebliğde, onbeş gün içinde bu kararın kabul edilmemesi halinde bağımsız
bölümlerine ilişkin arsa paylarının,
Bakanlıkça tespit edilecek veya ettirilecek rayiç değerden az olmamak üzere
anlaşma sağlayan diğer paydaşlara açık artırma usulü ile satılacağı, paydaşlara
satış gerçekleştirilemediği takdirde, bu payların, rayiç bedeli Bakanlıkça
ödenmek kaydı ile tapuda Hazine adına resen tescil edileceği bildirilir.
(3) Anlaşmaya
katılmayan maliklerin bağımsız bölümlerine ilişkin arsa payları; 15/A
maddesinde belirtilen usule göre, arsa payı değeri üzerinden anlaşma sağlayan
diğer paydaşlara açık artırma usulü ile satılır. Paydaşlara satış
gerçekleştirilemediği takdirde, bu paylar, rayiç bedeli Bakanlıkça ödenmek
kaydı ile tapuda Hazine adına resen tescil edilir ve en az üçte iki çoğunluk
ile alınan karar çerçevesinde değerlendirilmek üzere Bakanlığa tahsis edilmiş
sayılır veya Bakanlıkça uygun görülenler TOKİ’ye veya İdareye devredilir. Bu
durumda, paydaşların kararı ile yapılan anlaşmaya uyularak işlem yapılır.
(4) Malik ile yapılan
anlaşmanın şartlarının tapu kütüğünde belirtilmesi de dahil olmak üzere, tapu
tesciline ilişkin işlemler Müdürlük vasıtasıyla gerçekleştirilir.
(5) Kanunun 6 ncı
maddesinin birinci fıkrası uyarınca, üzerindeki riskli binanın yıkılmasından
sonra arsa haline gelen taşınmazın satışına karar verilmesi halinde, bu satışın
öncelikle Bakanlığa veya Bakanlığın uygun gördüğü bağlı veya ilgili kuruluşuna
veyahut da İdareye veya TOKİ’ye teklif edilmesi gerekir.
(6) Bakanlıkça uygun görülmesi hâlinde, Kanunun 6 ncı
maddesinin birinci fıkrası uyarınca, arsa payları satın alınanlar ile 14 üncü
madde hükümleri çerçevesinde konut veya işyeri sözleşmesi yapılabilir.
(7) Bir parselde
birden fazla yapı bulunması ve bu yapıların tamamının riskli yapı olarak tespit
edilmiş olması halinde, bu yapılar birlikte değerlendirilerek, yürütülecek
uygulamaya sahip oldukları hisseleri oranında maliklerin en az üçte iki çoğunluğu
ile karar verilir.
(8) Bir parselde
birden fazla yapı bulunması ve bu yapılardan bazılarının riskli yapı olarak
tespit edilmiş olması halinde;
a) İlgili tapu
müdürlüğünce, parsel üzerinde bulunan bütün yapıların değil, sadece riskli
olarak tespit edilen yapıların tapu kütüğüne riskli yapıdır belirtmesi işlenir.
Riskli olarak tespit edilen bu yapıların yeniden inşası için düzenlenecek yapı
ruhsatı, diğer maliklerin haklarının menfi olarak etkilenmemesi şartıyla, bütün
maliklerin değil, sadece riskli yapıların maliklerinin talep ve muvafakatine
istinaden düzenlenir.
b) Riskli olarak
tespit edilen bu yapıların birlikte değerlendirilebilmesi için, bu yapıların
bulunduğu alanın risksiz olan yapıların bulunduğu alandan ifrazı mümkün ise,
ifraza, parsel üzerindeki bütün maliklerin sahip oldukları hisseleri oranında
en az üçte iki çoğunluğu ile karar verilir.
(9) Üzerindeki yapıların tamamının riskli yapı olarak
tespit edilmiş olması şartı ile tevhidi mümkün olan birden fazla parselin
tevhid edilmesine, üzerindeki riskli yapıların yıktırılmasından sonra, her
parselde ayrı ayrı sahip oldukları hisseleri oranında maliklerin en az üçte iki
çoğunluğu ile karar verilir. Bu parsel veya parsellerin arasında veya
bitişiğinde bulunan yapılaşmamış boş parsellerin, riskli yapıların bulunduğu
parsellerle tevhid edilmek suretiyle birlikte değerlendirilebilmesi için, boş
parsellerdeki bütün maliklerin oybirliği ile karar alması gerekir. Tevhidden
sonra yapılacak uygulamaya tevhid ile oluşan parselde sahip oldukları hisseleri
oranında maliklerin en az üçte iki çoğunluğu ile karar verilir.
(10) Riskli alanlarda;
a) Malikler
tarafından yürütülecek uygulamalarda parsellerin tevhit edilmesine, münferit
veya birleştirilerek veya imar adası bazında uygulama yapılmasına, yeniden bina
yaptırılmasına, payların satışına, kat karşılığı veya hâsılat paylaşımı ve
diğer usuller ile yeniden değerlendirilmesine,
b) Üzerindeki
bina yıkılarak arsa haline gelen taşınmazlarda ilgili kurum tarafından
yürütülecek uygulamalarda uygulanacak projeye,
sahip oldukları
hisseleri oranında maliklerin en az üçte iki çoğunluğu ile karar verilir.
(11) Riskli alanda
veya riskli yapıların bulunduğu parselde risksiz yapı bulunması halinde, bu
yapı uygulama dışı tutulabilir. Bu durumda risksiz binanın bulunduğu alan ifraz
edilebilir. İfraz imkânı yok ise maliklerin anlaşması halinde risksiz binanın
hâlihazır durumu korunabilir. Ancak, uygulama bütünlüğü bakımından bu risksiz
yapılardan Bakanlıkça gerekli görülenler Kanun hükümlerine tabi olur.
(12) Kanun kapsamında
Bakanlıkça yürütülen uygulamalar neticesinden elde edilecek gelir ve hasılat,
Kanunun 7 nci maddesinin beşinci fıkrasının (a) bendi uyarınca, dönüşüm
projeleri özel hesabına gelir olarak kaydedilir. Kanun kapsamında İdare ve TOKİ
ile gerçek veya özel hukuk tüzel kişilerince yürütülen uygulamalardan elde
edilen gelir ve hasılat dönüşüm projeleri özel hesabına gelir olarak
kaydedilmez. İdare ve TOKİ tarafından Kanun kapsamında yürütülen uygulamalarda
elde edilen gelir ve hasılat, kentsel dönüşüm uygulamalarında kullanılmak üzere
İdare ve TOKİ’nin hesaplarına gelir olarak kaydedilir ve bu gelirler, kentsel
dönüşüm uygulamaları dışındaki işler için kullanılamaz. Ancak, İdare ve TOKİ
tarafından yürütülen uygulamalara Bakanlıkça kaynak aktarımı yapılmış ise, bu uygulamalardan
elde edilecek gelir ve hasılatın belirli bir oranının dönüşüm projeleri özel
hesabına gelir olarak kaydedilmesi yönünde Bakanlık ile İdare veya TOKİ
arasında protokol düzenlenebilir.”
Yeni 15.maddede ile yapılan değişiklik ile;
Riskli yapılarda, Kanunun 6’ncı maddesinin birinci fıkrası uyarınca bütün
maliklerce oybirliği ile karar verilememiş ise, riskli yapının değeri, Sermaye
Piyasası Kuruluna kayıtlı olarak faaliyet gösteren lisanslı değerleme
kuruluşlarına tespit ettirilecek ve maliklerden birinin istemi üzerine, noter
vasıtası ile yapılacak tebligat ile bütün malikler karar alınması için
toplantıya çağrılacaktır.
Buna göre
maliklere önce herhangi bir usule tabi olmadan kendi aralarında oy birliği ile
anlaşma yapılması, bu sağlanmaz ise tek toplantı yapılması ve bu toplantıdan önce
Spk’ya tabi değerleme firmalarından rapor alınarak bu rapor üzerinden anlaşma
yapılması, bu da olmaz ise 2/3 Arsa Payı
oranında karar alınması şartı ile bu toplantıda
taşınmazın değerinin korunması suretiyle karar alınması esası getirilmiştirtir. Bu kararın alınması için Noter marifeti ile
toplantıya çağrıda bulunmak artık tek
bir maliki de toplantı daveti edebilecek olup yönetici, denetçi veya 1/3 oranındaki kat
malikleri zorunluluğu kaldırılmıştır.
Kanunun 6 ncı
maddesinin birinci fıkrası uyarınca, riskli binanın yıkılmasından sonra arsa
haline gelen taşınmazın satışına karar verilmesi halinde, bu satışın öncelikle
Bakanlığa veya Bakanlığın uygun gördüğü bağlı veya ilgili kuruluşuna veyahut da
İdareye veya TOKİ’ye teklif edilmesi şartı getirilmiştir.
Bakanlıkça uygun
görülmesi hâlinde aynı fıkra gereği arsa payları satın alınanlar ile bu
yönetmeliğin 14 üncü madde hükümleri çerçevesinde konut veya işyeri sözleşmesi
yapılabilecektir.
İmar artışlarına olanak sağlayan parsel birleşmelerine ilişkin usul ve esaslar
Yönetmelik değişikliği ile detaylı bir şekilde
düzenlenmiş olup, üzerindeki yapıların tamamının riskli yapı olarak
tespit edilmiş olması şartı ile tevhidi mümkün olan birden fazla parselin
tevhid edilmesine, üzerindeki riskli yapıların yıktırılmasından sonra, her
parselde ayrı ayrı sahip oldukları
hisseleri oranında maliklerin en az üçte iki çoğunluğu ile karar verilecektir..
Bu parsel veya parsellerin arasında veya bitişiğinde bulunan yapılaşmamış
boş parsellerin, riskli yapıların bulunduğu parsellerle tevhid edilmek
suretiyle birlikte değerlendirilebilmesi için, boş parsellerdeki bütün maliklerin
oybirliği ile karar verilmesi
ve Tevhidden sonra yapılacak uygulamaya tevhid ile oluşan parselde sahip
oldukları hisseleri oranında maliklerin en az üçte iki
çoğunluğu ile karar verilir.
İş bu maddenin uygulanmasında,parsel maliklerinin parselleri için karar verme yeterliliklerini kaybetmemek için
parsel birleştirmelerinde dikkate almak durumundadırlar.
IX-Yönetmeliğe “Açık artırma usulü ile satış aşağıdaki yeni madde eklenmiştir.
Açık artırma usulü ile satış
MADDE 15/A 2/7/2013-2869srg ek
1) Riskli binaların yıkılmasından sonra arsa
haline gelen taşınmazların yeniden değerlendirilmesi konusunda, sahip oldukları
hisseleri oranında paydaşların en az üçte iki çoğunluğu ile alınan karar,
anlaşmanın şartları ve riskli yapının Sermaye Piyasası Kuruluna kayıtlı olarak
faaliyet gösteren lisanslı değerleme kuruluşlarına tespit ettirilen değeri
Müdürlüğe bildirilir.
(2) En az üçte iki
çoğunluk ile alınan karara katılmayan maliklerin bağımsız bölümlerine ilişkin
arsa paylarının rayiç değerini tespit etmek ve satış işlemini gerçekleştirmek
üzere, Müdürlük bünyesinde, biri başkan ikisi
üye olmak üzere, en az üç kişiden oluşan Bedel Tespiti ve Satış Komisyonu
teşkil olunur. Rayiç değer, maliklerce Sermaye Piyasası Kuruluna kayıtlı
olarak faaliyet gösteren lisanslı değerleme kuruluşlarına tespit ettirilen
riskli yapının değeri de gözetilerek bu Komisyonca belirlenir.
(3) Müdürlük, satışın
yapılacağı yeri ve zamanı, bütün maliklere elden veya maliklerin adrese dayalı
nüfus kayıt sistemindeki adreslerine taahhütlü posta yoluyla tebliğ eder.
Taahhütlü posta yoluyla yapılan tebliğde, tebliğ evrakının postaya verildiği
tarihi izleyen onuncu günün sonunda
tebligat yapılmış sayılır. Açık artırma ile satış tarihi, tebliğ tarihinden
itibaren en az yedi gün sonra olacak
şekilde belirlenir.
(4) Açık artırma ile
satışa ilişkin tebliğ ile birlikte, satışı yapılacak payın tapu kütüğünün
beyanlar hanesine, 6306 sayılı Kanuna göre satış işlemine tabi olduğu ve satışa
veya taşınmazın devrini gerektiren benzeri bir işleme tabi tutulamayacağı
yönünde belirtme yapılması ilgili tapu müdürlüğünden yazılı olarak istenilir.
(5) Satışı yapılacak
payın üzerinde ipotek bulunması, satış işlemine engel teşkil etmez, ancak,
satış işleminden önce ipotek alacaklısına haber verilmesi zorunludur.
(6) Açık artırmaya en
az üçte iki çoğunluk ile anlaşan paydaşlar dışında herhangi biri katılamaz.
Satışı gözlemci olarak izlemek isteyenler ile payı satışa çıkarılan malikler
satışın yapıldığı salona alınabilir. Ancak, bunların açık artırmaya müdahale
etmesine müsaade edilmez. Açık artırma için belirlenen saatten sonra satış salonuna
kimse alınmaz.
(7) Açık artırmaya
katılan paydaşların kimliği kontrol edilerek bir tutanak ile kayıt altına
alınır. Katılımcı durumunu gösteren tutanağın tanziminden sonra, Komisyon
Başkanınca, satışa çıkarılan arsa paylarına ilişkin bilgilerin satışa
katılanlara bildirilir ve satış işlemi başlatılır. Komisyon Başkanı, rayiç
bedelin altında olmamak üzere satışa katılan paydaşlardan, sözlü olarak pey
sürmelerini ister. Sürülen peyler arttırma tutanağına yazılarak, karşılığı pey
sahibi tarafından imzalanır. Arttırma işlemine devam etmeyecek taliplerin,
keyfiyeti arttırma tutanağına yazması ve imzalaması zorunludur.
(8) Komisyon, yedinci
fıkrada belirtilen şekilde yapılan satış işlemi sonunda, tespit edilen rayiç
bedelden az olmamak üzere, en yüksek bedeli teklif eden paydaşa satış
yapılmasını karara bağlar ve bu paydaştan satış bedelinin yedi gün içerisinde banka nezdinde açtırılacak vadeli hesaba
yatırılması istenilir. Bu süre içerisinde satış bedeli yatırılmaz ise, ikinci
en yüksek teklif sahibine satış yapılır.
(9) Açık arttırma ile
satışa iştirak eden tek bir paydaş olması halinde, belirlenen rayiç değerinden
az olmamak üzere bu paydaşın vereceği teklif geçerli kabul edilir.
(10) Satış bedelinin yatırılmasından sonra,
satış işlemi, tapuda yeni malik adına tescil yapılmak üzere, Müdürlükçe ilgili
tapu müdürlüğüne bildirilir. İlgili tapu müdürlüğünce tescil işlemi
tamamlandıktan sonra, payı satılan ilgiliye durum bildirilir.
(11) Satış işlemi tamamlanıp Komisyonca karara
bağlanmadan evvel, üçte iki çoğunluk ile alınan karara katılmayan maliklerin,
üçte iki çoğunluk ile alınan kararı kabul etmeleri halinde, açık artırma ile
satış işlemi geçersiz sayılır.”
Uygulama Yönetmeliğine eklenen 15/A.madde ile , kentsel dönüşümde 1/3 azınlıkta kalan
kişilerin arsa paylarının satışına
ilişkin usul ve esaslar belirenmiş, satışın Müdürlük bünyesinde, biri
başkan ikisi üye olmak üzere, en az üç kişiden oluşan Bedel Tespiti ve Satış
Komisyonu tarafından yapılması ön görülmüştür.
Satışa esas arsa
paylarının rayiç değeri Komisyonca ; maliklerce Sermaye Piyasası Kuruluna kayıtlı olarak
faaliyet gösteren lisanslı değerleme kuruluşlarına tespit ettirilen riskli
yapının değeri de gözetilerek belirleneceği esası getirilmiştir. Kentsel
dönüşüm ile ilgili tüm kararlarda Bakanlık memurları yetkili kılınmiş olup bu
konuda maliklere arasa paylarının tespinde hiç bir yetki tanınmamıştır.En
azından satışa esas arsa paylarının da Sermaye Piyasası Kuruluna kayıtlı olarak
faaliyet gösteren lisanslı değerleme kuruluşlarına yaptırılmaları gerekirdi.
Ayrıca açık arttırmanın nasıl yapılacağı, paranın ne adar zamanda yatırılması gerektiği
belirlenmiş, Satış işlemi tamamlanıp Komisyonca karara bağlanmadan evvel, üçte
iki çoğunluk ile alınan karara katılmayan maliklerin, üçte iki çoğunluk ile
alınan kararı kabul etmeleri için fırsatı
verilmiştir.
Satış ile ilgili tebligat; Müdürlükce,
satışın yapılacağı yeri ve zamanı, bütün maliklere elden veya maliklerin adrese
dayalı nüfus kayıt sistemindeki adreslerine taahhütlü posta yoluyla yapılması,
taahhütlü posta yoluyla yapılan tebliğde, tebliğ evrakının postaya verildiği
tarihi izleyen onuncu günün sonunda tebligat yapılmış sayılacağı. Açık artırma
ile satış tarihi, tebliğ tarihinden itibaren en az yedi gün sonra olacak
şekilde ön görülmüştür.
Komisyon, satış
işlemi sonunda, tespit edilen rayiç bedelden az olmamak üzere, en yüksek bedeli
teklif eden paydaşa satış yapılmasını karara bağlayarak satış bedelinin yedi gün içerisinde banka nezdinde açtırılacak
vadeli hesaba yatırılması istenir, bu süre içerisinde satış bedeli yatırılmaz
ise, ikinci en yüksek teklif sahibine satış yapılacaktır.
Kentsel dönüşümde 1/3 azınlıkta kalan
kişilerin arsa paylarının satışının açık artırma ile yapılamaması halinde
Bakanlıkca satın alınması halinde, arsa payı bedellerinin malikler adına
ödenmesi için her hangi bir süre düzenlemesi yapılmamıştır.
X- Kira yardımı ve
diğer yardımlar başlıklı 16 ncı maddesinin birinci, üçüncü, dördüncü ve beşinci
fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı maddeye aşağıdaki sekizinci
ve dokuzuncu fıkralar eklenmiştir.
MADDE 16
“(1) 2/7/2013-2869srg değiş. Anlaşma ile tahliye edilen uygulama
alanındaki yapıların maliklerine tahliye tarihinden itibaren konut ve
işyerlerinin teslim tarihine veya ilgili kurumca belirlenecek tarihe kadar,
mümkün olması hâlinde geçici konut veya işyeri tahsisi, mümkün olmaması hâlinde
ise, Bakanlıkça kararlaştırılacak aylık kira yardımı yapılabilir. Kira yardımı
aylık 600 Türk Lirasını, yardım süresi ise, 18 ay’ı geçemez. Aylık kira bedeli,
her yıl Türkiye İstatistik Kurumu tarafından yayımlanan Tüketici Fiyatları
Endeksi oranında güncellenir.”
“(3) 2/7/2013-2869srg değiş. Birinci fıkrada belirtilen yapılarda
kiracı veya sınırlı aynî hak sahibi olarak ikamet edenlere veya işyeri
işletenlere, birinci fıkraya göre belirlenen aylık kira bedelinin iki katı
kadar defaten kira yardımı yapılabilir.
(4) 2/7/2013-2869srg değiş.Kira yardımı başvuruları; Bakanlıkça
belirlenecek bilgi ve belgelere istinaden riskli alan veya rezerv yapı
alanlarında ilgili kuruma, riskli alan dışındaki riskli yapılarda ise Müdürlüğe
yapılır.
(5) 2/7/2013-2869srg değiş. Kira yardımları;
a) Riskli alan
veya rezerv yapı alanlarında talebin uygulamayı yapan İdare veya TOKİ’ce uygun
görülmesi ve onaylanmak üzere Bakanlığa gönderilmesi üzerine, ilgililerine
ödenmek üzere İdare veya TOKİ’nin hesabına,
b) Riskli alan dışındaki
riskli yapılarda talebin Müdürlükçe uygun görülmesi ve onaylanmak üzere
Bakanlığa gönderilmesi üzerine, doğrudan riskli yapı maliklerinin hesap
numaralarına veya ilgililerine ödenmek üzere İdarenin hesabına,
yapılır.”
“(8) 2/7/2013-28695rg ek. İdare veya TOKİ, Kanun kapsamında
yaptıkları uygulamalarda kendi bütçelerinden kira yardımı yapabilir.
(9) 2/7/2013-28695rg ek. Kanun kapsamında;
a) İlgili kurum
veya gerçek veya özel hukuk tüzel kişilerince yapılacak olan işlem, sözleşme,
devir ve tesciller ile uygulamalar, noter harcı, tapu harcı, belediyelerce
alman harçlar, damga vergisi, veraset ve intikal vergisi, döner sermaye ücreti
ve diğer ücretlerden; kullandırılan krediler sebebiyle lehe alınacak paralar
ise banka ve sigorta muameleleri vergisinden muaftır.
b) Riskli
alanlarda gerçek kişiler veya özel hukuk tüzel kişilerince, İlgili kurum adına
değil de kendi adlarına uygulamada bulunulması halinde, riskli alanlardaki
yapıların mevcut alanları için daha önce belediyelerce alman harç ve ücretlere
ilave olarak, sadece kullanım maksadı değişiklikleri ile yapı alanındaki
artışlar için hesaplanan harç ve ücret farkları alınır.
c) Uygulama
alanındaki mevcut yapıların İmar Mevzuatına uygun olup olmadığına
bakılmaksızın, (a) ve (b) bentlerinde belirtilen vergi, harç ve ücret
muafiyetleri uygulanır.
ç) Alınmaması
gereken harç, vergi ve ücretler şunlardır.
1) 2/7/1964
tarihli ve 492 sayılı Harçlar Kanununun 38 inci maddesi uyarınca alınan noter
harçları.
2) Harçlar
Kanununun 57 nci maddesi uyarınca alınan tapu ve kadastro harçları.
3) 26/5/1981
tarihli ve 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanununun 79 uncu, 80 inci, 84 üncü
ve Ek 1 inci maddesi uyarınca belediyelerce alınan harçlar.
4) 1/7/1964
tarihli ve 488 sayılı Damga Vergisi Kanunu uyarınca damga vergisine tâbi
kâğıtlar sebebiyle alınan damga vergisi.
5) 8/6/1959
tarihli ve 7338 sayılı Veraset ve İntikal Vergisi Kanunu uyarınca alınan
veraset ve intikal vergisi.
6) Kurum ve
kuruluşlarca döner sermaye ücreti adı altında alınan bütün ücretler; Belediye Gelirleri
Kanununun 86 ncı, 87 nci, 88 inci ve 97 nci maddeleri ile 3/5/1985 tarihli ve
3194 sayılı İmar Kanununun 21 inci ve 23 üncü maddeleri uyarınca alınan her
türlü ücret ve riskli olarak tespit edilen binaya ilişkin olarak 1/7/1993
tarihli ve 21624 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Otopark Yönetmeliği uyarınca
alınanlar da dahil olmak üzere, belediye meclisi kararı ile belirlenen ve
alınan her türlü ücret.
7)
Kullandırılacak kredilerden dolayı lehe alınacak paralar sebebiyle 13/7/1956
tarihli ve 6802 sayılı Gider Vergileri Kanunu uyarınca alınması gereken banka
ve sigorta muameleleri vergisi.”
MADDE
16.
Maddenin değiştirilen
1. Fıkra ile “ uygulama alanı dışındaki riskli yapıların maliklerine” ifadesi metindem çıkarılmıştır.
3. Fıkra ile. “Bakanlıkça belirlenecek oranda defaten kira yardımı yapılabilir” hükmü,
Oran belirleme kaldırılarak “iki katına
kadar defaten” kira yardımı
yapılabilir şeklinde değişirilmiştir.
(4) Fıkra ile. Kira yardımı başvuruları;
Bakanlıkça belirlenecek bilgi ve belgelere istinaden riskli alan veya rezerv
yapı alanlarında ilgili kuruma, riskli alan dışındaki riskli yapılarda ise
Müdürlüğe yapılacağı ön görülmüş. Yönetmelikte belilenen belgeler metinden çıkarılarak Bakanlığın
belirleyeceği biligi ve belgeler olarak değiştirilmiştir.Bu şekilde Bakanlık
yetkileri daha da genişletilmiştir.
(5) Fıkra ile;
a bendindeki; “Uygulama
alanıda” yerine “Riskli alan veya rezerv yapı alanlarıda”,”
b
bendindeki; “Uygulama
alanı dışındaki riskli yapılarda” yerine
” Riskli alan dışındaki riskli
yapılarda, “, “doğrudan riskli yapı maliklerinin hesap numaraları”
yerine “doğrudan riskli yapı maliklerinin hesap numaralarına veya ilgililerine
ödenmek üzere İdarenin hesabına,”
olarak değiştirilmiştir.
MADDE 16.
Maddeye eklenen:
“(8) Fıkra ile;
Belediyelere ve mücavir alan
sınırları içinde belediyelere, bu sınırlar dışında il özel idarelere veya TOKİ’ye , Kanun kapsamında yaptıkları
uygulamalarda kendi bütçelerinden kira yardımı yapabilme imkanı getirilmiştir
(9) Fıkra ile;
Kentsel
dönüşümde hangi vergi ve harçların alınmayacağı açıkça yeniden düzenlenmiş
ve bazı belediye, tapu müdürlükleri ve noterlerin, kentsel dönüşümde ruhsat, tapu ve
sözleşmeler için harç ve vergi istemelerinin
önlenmesi amaçlanmıştır.
XI- Planlama süreci başlıklı 18 inci maddesinin dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş ve beşinci fıkrasının sonuna aşağıdaki ibare eklenmiştir.
MADDE 18.
“(4) 2/7/2013-28695rg değiş. Plan teklifleri;
İdarece veya ilgililerince, riskli
alanlarda ve rezerv yapı alanlarında kentsel tasarım projesi ile birlikte,
riskli yapı veya yapıların bulunduğu parsellerde ise, Bakanlıkça talep edilmesi
halinde kentsel tasarım projesi ile birlikte hazırlanır ve planlama alanı ile
yakın çevresinin meri planları, mevcut durumu gösteren bilgi ve belgeler ve
ilgili kurum ve kuruluş görüşleri ile birlikte Bakanlığa iletilir. Bakanlıkça
uygun görülen plan teklifleri, aynen veya değiştirilerek onaylanır.”
“(5) 2/7/2013-28695rg ek “Kültür ve Turizm Bakanlığı görüşünü otuz gün
içerisinde bildirir.”
Plan terklifleri İdarece veya
ilgililerince, riskli alanlarda ve rezerv yapı alanlarında kentsel tasarım
projesi ile birlikte istenirken,
Riskli
yapı veya yapıların bulunduğu parsellerde plan teklifileri, Bakanlıkça talep
edilmesi halinde kentsel tasarım projesi ile birlikte hazırlanarak Bakanlığa
sunulacaktır.
Eklenen iş bu ifade ile Kültür ve
Turizm Bakanlığı görüşünü otuz gün içerisinde bildirme zorunluluğu getirilmiştir.
XII- GEÇİCİ MADDE 2
Yönetmeliğe “Riskli
yapıların tespitinde geçici uygulama başlıklı aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
Riskli yapıların
tespitinde geçici uygulama
GEÇİCİ MADDE 2 2/7/2013-28695rg ek
– (1) Ek-2’de yer alan Riskli Yapıların
Tespit Edilmesine İlişkin Esasların yürürlüğe girdiği tarihten itibaren altı ay
süre ile hem anılan Esaslarla ve hem de 6/3/2007 tarihli ve 26454 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik
hükümlerine göre riskli yapı tespiti yapılabilir. Altı ayın sonunda riskli yapı
tespitleri sadece Ek-2’de yer alan Esaslara göre yapılabilir.
(2) Bu maddenin
yürürlüğe girdiği tarihten önce Bakanlıkça lisanslandırılmış kurum ve kuruluşlarda
riskli yapı tespit raporu hazırlanmasında görev yapan mühendislerin, bu
maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren altı ay içinde Bakanlıkça açılacak
eğitim programlarına katılarak en az bir katılım belgesi almaları zorunludur.
Aksi takdirde bu mühendisler altı ayın sonunda riskli yapı tespitinde görev
alamazlar
XIII- Aynı Yönetmeliğe RİSKLİ YAPILARIN TESPİT
EDİLMESİNE İLİŞKİN ESASLAR için ekte yer alan Ek-2 eklenmiştir.
MADDE 14 –2/7/2013-28695rg ek. Aynı Yönetmeliğe ekte yer alan Ek-2 eklenmiştir